رفتن به محتوای اصلی

محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی: نقش جامعه عشایری در تامین امنیت غذائی بسیار مهم است


روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی
محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در دیدار جمعی از خادمین عشایر استان ضمن اشاره به نقش عشایر در عرصه های مختلف گفت:
به استناد جمله تاریخی حضرت امام؛ عشایر ذخایر انقلابند؛ همه عشایر مرزداران و حافظان نظام هستند و تاریخ نیز گواه این موضوع بوده و عشایر سردمدار امنیت، هویت و حیثیت بوده است.
وی گفت: مناطق عشایری استان مستعد برای گردشگری و بومگردی است و عشایر باید نسبت به شناساندن جاذبه های گردشگری و ظرفیت های مناطق عشایر در راستای درآمدزائی و اقتصاد خانواده نقش مهمی را ایفا نماید و ما باید عشایر را به این سمت سوق دهیم.
محمدی بیان کرد: مشکل عمده عشایر راه، آب و تامین نهاده های دامی در فصل سرماست و وظیفه ذاتی ما خدمت به عشایر سخت کوش بخصوص در زمان کوچ است و نقش اداره کل امور عشایر استان نسبت به مرمت و بازسازی راه های عشایری، آبرسانی و تامین نهاده های دامی بسیار مهم است و نباید از نقش دکتر آل هاشم که با حضور مستمر خود در مناطق عشایری و تلاش برای رفع مشکلات آنها چشم پوشید.
محمدی گریزی نیز به انتصاب وزیر جهاد کشاورزی زد و گفت: انتصاب آقای نوری به عنوان وزیر جهاد کشاورزی را به فال نیک میگیریم و ان شالله حضورشان در این مسند موجب  بهتر شدن تامین امنیت غذائی و خدمات رسانی بهتر به کشاورزان و عشایر  بخصوص استانمان بوده باشد.
وی در پایان سخنان خود گفت:عمده گوشت قرمز استان توسط عشایر تامین میشود و نقش جامعه عشایر در تامین امنیت غذائی بسیار مهم است و ما همیشه قدردان این عزیزان بوده و هستیم و وظیفه ذاتی و سازمانی ما این است که به مشکلات این عزیزان رسیدگی و در رفع نیازهای آنها تلاش نمائیم.
در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده بود سبزیچی سرپرست جدید اداره کل امور عشایر استان نیز که به همراه معاونین و مسئولین ستادی حضور یافته بود، ضمن گزارش اجمالی از عملکرد اداره کل امور عشایر استان و تقدیر از خدمات ۱۵ ساله دکتر آل هاشم مدیرکل سابق، همکاری سایر دستگاه های اجرائی استان در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه عشایری و برگزاری شورای عشایری استان را خواستار و نسبت به رفاهیات خادمین عشایر استان نکاتی را متذکر شد.
گفتنی است خادمین عشایر استان قبل از این دیدار بر سر مزار شهید گمنام در محوطه استانداری حاضر و ادای احترام نمودند.

برچسب‌ها
رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی