رفتن به محتوای اصلی
رئیس سازمان امور عشایر ایران: باید با نگاه ویژه به مشکلات جامعه عشایری رسیدگی شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران: باید با نگاه ویژه به مشکلات جامعه عشایری رسیدگی شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایری در تامین امنیت ملی و امنیت غذایی کشور در خط مقدم هستند و باید با نگاه ویژه به مشکلات آنان رسیدگی شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست با معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: شاخص برخورداری در کشور بالای 90درصد است اما شاخص برخورداری در جامعه عشایری ۳۰درصد است.

شایان نادری ادامه داد: جامعه عشایری در تامین امنیت ملی و امنیت غذایی کشور در خط مقدم هستند و باید با نگاه ویژه به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی گفت: عشایر به خاطر زیست بوم خاص و سبک زندگی متفاوت با مردم شهری و روستائی، علی رغم درصد برخورداری پایین از خدمات و امکانات، کمتر دچار بحران های اساسی شده اند و باید با برنامه ریزی برای افزایش برخورداری آنان و جلوگیری از بروز بحران های احتمالی در این جامعه حرکت کنیم.

نادری بیان داشت: برای افزایش شاخص های برخورداری در مناطق عشایری و برطرف کردن مشکلات عشایر نیاز به برنامه ریزی ویژه و اختصاص اعتبار و بودجه لازم هستیم.

 معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت: ۵۰۰میلیار تومان از اعتبارات مدیریت بحران کشور در حوزه عشایر هزینه خواهد شد و از سایر منابع نیز اعتبار برای این جامعه اختصاص خواهد یافت.

نژاد جهانی ادامه داد: تلاش می کنیم با همکاری مدیران بحران در استانداری ها خسارت های وارد شده به جامعه عشایری در حوادث به طور ویژه پرداخت شود.

برچسب‌ها
رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی