رفتن به محتوای اصلی
رئیس سازمان امور عشایر ایران: خسارت به جامعه عشایری در بحران ها تبعات جبران ناپذیری دارد

رئیس سازمان امور عشایر ایران: خسارت به جامعه عشایری در بحران ها تبعات جبران ناپذیری دارد

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید حمایت های لازم از جامعه عشایری صورت گیرد چراکه وارد شدن خسارت به این قشر در بحران ها تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مناطق عشایری باحضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور و مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: عشایر قشر مولدی هستند که در تامین امنیت غذایی و امنیت ملی نقش تاثیرگداری دارند و وارد شدن خسارت به این قشر در بحران ها تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می شود در قیاس با جوامع شهری و روستایی بسیار کم است، افزود: باید حمایت های لازم از جامعه عشایری صورت گیرد و کمبودهای زندگی آنان جبران شود در غیر این صورت شاهد کم شدن جمعیت و از بین رفتن این قشر مولد خواهیم بود.

نادری با اشاره به پراکنش وسیع جامعه عشایری در ۵۹درصد مراتع و زیست‌بوم کشور، افزود: حضور عشایر در این پهنه وسیع و به ویژه مرزهای کشور بستر مناسبی برای پدافند غیرعامل و توجه به امنیت ملی و اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: با توسعه شهرها و تکنولوژی، زیست بوم جامعه عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی دچار تغییر شده و در صورتی که برای آن چاره اندیشی نکنیم دچار خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد.

 مدیران کل امور عشایر استان ها که از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشتند، پاره ای از مشکلات جامعه عشایری در بروز بحران هایی همچون سیل از جمله کمبود اعتبارات مدیریت بحران در حوزه عشایر را بیان کردند.

برچسب‌ها
رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی