رفتن به محتوای اصلی

رئیس سازمان امور عشایر ایران: خدمات تعاونی های عشایری باید به دست عشایر واقعی برسد

رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: خدمات تعاونی های عشایری و امور عشایر در استان ها باید به دست عشایر واقعی برسد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست بررسی آمار عشایر استان‌های خوزستان و چهارمحال ‌و‌ بختیاری در سالن کوچ، تاکید کرد: موضوع سرشماری جامعه عشایری و اختلافات آماری در این خصوص باید یک بار برای همیشه برطرف شود تا خدماتی که توسط تعاونی های عشایری و امور عشایر استان ها ارائه می شود به دست عشایر واقعی برسد.

وی با اشاره به اختلاف آمار عشایر در سامانه سرشماری مرکز آمار ایران و آمار عشایر عضو تعاونی های عشایری، گفت: باید پیگیری شود تا این اختلاف در آمار هرچه سریع تر برطرف و کسانی که عشایر نیستند ولی نام آنان در سامانه سرشماری ثبتی مبنایی ثبت شده، حذف شوند.

نادری افزود: در یکی از استان ها اختلاف 40هزار نفری بین آمار سرشماری ثبتی مبنایی و تعاونی های عشایری در خصوص جمعت عشایری وجود دارد که این به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید با نظارت امور عشایر استان ها آمار عشایر واقعی احصاء شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: دستگاه ناظر بر فعالیت و خدماتی که تعاونی های عشایری می دهند، امور عشایر استان ها هستند و سازمان نیز حمایت لازم را در این خصوص انجام می دهد.

فضل خرم مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان و برزو منصوری مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی عشایر نیز در این نشست در خصوص نحوه ارائه خدمات به عشایر و مشکلاتی که اختلاف آمار عشایر در استان ها در این زمینه ایجاد کرده، توضیحاتی ارائه دادند.

سیداسکندر موسوی زاده و محمد محمدی مدیران‌کل امور عشایر استان های خوزستان و چهارمحال ‌و بختیاری نیز گزارشی از اختلاف آمار ثبت شده در سامانه سرشماری ثبتی مبنایی با تعاونی های عشایری و پیگیری های صورت گرفته برای برطرف کردن مشکلات در این زمینه ارائه دادند.

رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی