رفتن به محتوای اصلی
رئیس سازمان امور عشایر ایران: ارائه خدمات به جامعه عشایری نیازمند آمار دقیق است

رئیس سازمان امور عشایر ایران: ارائه خدمات به جامعه عشایری نیازمند آمار دقیق است

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر بروزسانی سرشماری عشایر کوچنده کشور، گفت: ارائه خدمات به جامعه عشایری نیازمند آمار دقیق است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست بررسی آمار ثبتی مبنایی عشایر کوچنده کشور در سالن کوچ اظهار داشت: باید آمار دقیق و درست از جامعه عشایری ارائه شود و خدمات رسانی و امکانات به عشایر واقعی ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری عشایر کوچنده کشور، افزود: ارائه خدمات به جامعه عشایری نیازمند آمار دقیق است بنابراین باید به روزرسانی سرشماری عشایر انجام شود تا عشایر واقعی از حق خود محروم نمانند. 

نادری ادامه داد: سرشماری عشایر باید با معیارهای مشخص و قابل بررسی و راستی آزمایی صورت پذیرد و عشایری که نامشان در سرشماری ثبتی مبنایی ثبت نشده و محق هستند در آمار جاماندگان از سرشماری لحاظ شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: راهنمایی و استفاده از متخصصان و مشاوران آماری در سرشماری ضروری است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران نیز در این نشست گفت: سرشماری عشایر کوچنده پیش از این به صورت میدانی انجام می شد ولی درحال جاضر با تغییر رویه مرکز آمار ایران، به صورت ثبتی مبنایی انجام می شود.

مهدی میزبان افزود: برگزاری کارگروه‌های شهرستانی با حضور رئیس شهرستان، رئیس شرکت های تعاونی عشایری، سرگروه ها و ریش سفیدان عشایر در تشخیص عشایر واقعی موثر است.

برچسب‌ها
رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی