رفتن به محتوای اصلی
معاون سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد:  احداث سرپناه‌های ایمن عشایری باید منطبق با نظام سکونت‌گاهی آنان باشد

معاون سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: احداث سرپناه‌های ایمن عشایری باید منطبق با نظام سکونت‌گاهی آنان باشد

معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران بر انطباق سرپناه‌های ایمن عشایر با نظام سکونت‌گاهی و بهره‌برداری عشایر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، مهدی میزبان در همایش سراسری مسئولین عمران امور عشایر کشور در بوشهر با اشاره به طرح احداث سرپناه ایمن برای عشایر، اظهار داشت: احداث سرپناه‌ ایمن برای عشایر باید منطبق با نظام سکونت‌گاهی و بهره‌برداری از دام و مرتع و همچنین تولید صنایع دستی و فرآوری محصولات لبنی عشایر باشد.

وی افزود: طرح و نقشه سرپناه‌های ایمن عشایر باید منطبق با شرایط محیط و فعالیت عشایر باشد و در مکان یابی و احداث آن نیز با خود عشایر تعامل صورت گیرد.

محمدرضا نوحی مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران نیز در این نشست با بیان اینکه نمی خواهیم با ایجاد سرپناه ایمن، شیوه زندگی عشایر را تغییر دهیم، گفت: در احداث سرپناه برای عشایر تمام مسائل فرهنگی و اجتماعی و شیوه زندگی عشایر و مسائل مرتبط با عشایر هر استان باید در نظر گرفته شود.

 

بازدید از طرح ها و پروژه های عشایری استان بوشهر

 معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران در سفر به استان بوشهر همچنین از طرح ها و پروژه های عشایری استان از جمله طرح تولید کشت گیاهان داروئی توسط عشایر در بخش بوشکان بازدید کرد. به گفته مدیر امور عشایر استان بوشهر، ۱۲هکتار از اراضی عشایر بخش بوشکان به کشت گیاهان داروئی زیره، بابونه، و سیاه دانه اختصاص یافته است.

بازدید از جاده مواصلاتی "دشت پلنگ" شهرستان دشتی استان بوشهر به "خرمایک" شهرستان فراشبند در استان فارس، بازدید از طرح پرواربندی عشایر در دشتستان و دیدار با عشایر "آسمانک" در شهرستان دشتی و بررسی مسائل و مشکات آنان از دیگر برنامه های سفر معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر به استان بوشهر بود.

رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی