رفتن به محتوای اصلی

انعقاد قرارداد همکاری در خصوص طرح پژوهشی در راستای بهبود معیشت عشایر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان جلسه انعقاد قرارداد همکاری در خصوص طرح پژوهشی تحت عنوان"مطالعه راهکارهای بهبود معیشت عشایر استان با تأکید بر اشتغالزایی با محوریت زندگی عشایری" با حضور مدیرکل امور عشایر، ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اعضای هیت علمی جهاد دانشگاهی و اعضای اتاق فکر  اداره کل امور عشایراستان برگزار شد.

 در این جلسه آل هاشم مدیرکل امور عشایراستان ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ایام الله مبارک دهه فجر، به ظرفیت ها و مشکلات جامعه عشایری اشاره و نقش ویژه جامعه عشایری استان در تولید را بیان نمود.

 وی گفت :  عشایر علی رغم سختی های شیوه زندگی عشایری، این قشر زحمتکش هیچ وقت از تلاش دست برنداشته و در حقیقت نمونه بارز و آشکار اقتصاد مقاومتی هستند. 

ایشان در ادامه بیان کرد :  متاسفانه تک شغلی بودن و نداشتن تنوع درآمدی، سنتی بودن دامداری، هزینه بالای نهاده های دامی، عدم خرید تضمینی محصولات دامی و ... باعث شده است که عشایر از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گیرند که علاوه بر این، بروز برخی عوامل طبیعی و غیرطبیعی باعث تشدید این تگناها و مشکلات عشایر شده است،ازاینرو ضروری است که با بررسی و پژوهش، راهکارهای لازم جهت بهبود معیشت عشایر استان اتخاذ و باعث اشتغالزایی در جامعه عشایری استان گردد. 

آل هاشم ضمن تشکر از سرکار خانم فرید و همکاران زحمتکش و اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) بابت نگاه ویژه به مسائل پژوهشی جامعه عشایری استان تشکر نمود.

  فاتحی فر ریاست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز به اقدامات ارزنده صورت گرفته در سطح استان اشاره نموده و اعلام آمادگی کرد که جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و توانمند سازی جامعه عشایری استان، حوزه سلامت عشایر و همچنین بحث های اجتماعی آماده همکاری با اداره کل امور عشایراستان است.

ایشان عشایر را یک جامعه صادق و مولد عنوان و تلاش برای بهبود معیشت عشایر را ضروری دانست. در ادامه جلسه کارشناسان اداره کل امور عشایر و اعضای هیت علمی سازمان جهاد دانشگاهی به بررسی و واکاوی مسائل مرتبط با جامعه عشایری پرداختند. 

در پایان جلسه قرارداد طرحی پژوهشی بين اداره كل امور عشــاير استان آذربايجان شرقي و سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی(پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی) منعقد گرديد.

رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی