رفتن به محتوای اصلی

بارش برف در ماه دوم فصل بهار، عشایر در حال کوچ استان راغافلگیر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، آل هاشم با حضور در مناطق عشایری سراب و بازدید میدانی از عشایر آسیب دیده گفت: عشایر استان که به دلیل خشکسالی، کوچ بهاره خود به ییلاقات را علی رغم تذکرات ستاد کوچ پیش از موعد آغاز کرده بودند با بارش برف با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.

وی گفت: عشایر در شهرستان های اهر، هریس، ورزقان، کلببر، خداآفرین و سراب در میان بندها و ییلاقات، با برف و کولاک مواجه شدند.

آل هاشم از حضور فرمانداران، نماینده گان، بخشداران و  همکاران امور عشایر شهرستان ها و امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی  در مناطق آسیب دیده از برف و کولاک، در همان ساعات اولیه جهت بازدید و یاری به عشایر در منطقه و از نجات جان یک نوزاد و دو کودک خردسال عشایری گرفتار در برف در ییلاقات  شهرستان اهر نیز خبر داد.

وی افزود : امدادگران هلال احمر از ییلاقات «شاللو» شهرستان سراب ۶ نفر را تاکنون به مناطق پایین دست انتقال داده‌اند و ۱۰ نفر نیز به علت مراقبت از احشام راضی به ترک محل نشده‌اند.

. با توجه به گزارشات حاصله بر اثر شدت سرما و برودت دما در این مناطق طی دو روز تعدادی از دام عشایر تلف شده است و خسارت‌هایی به راه‌های عشایری و چادرها و آلاچیق و وسایل زندگی عشایر وارد شده است.

وی افزود: قسمتی از نیازهای اولیه عشایر گرفتار در برف و کولاک شامل نان، نفت سفید، کپسول گاز، پتو، والور ، نایلون و اقلام خوراکی تامین و توسط خادمین عشایر استان و نیروهای امدادرسانی در بین آنان توزیع شده است ولی اقلام گرمایشی ازجمله پتو، والور، نایلون همچنان مورد نیاز است.

آل هاشم با بیان اینکه امسال در مناطق عشایری بارش کم است و همه دستگاه های اجرایی مرتبط وظیفه دارند با توجه به آین نامه ساماندهی عشایر به عشایر در تامین نهاده‌های دامی و حل مشکلات عشایر نقش خود را به نحو احسن اجرا نمایند.
ایشان بیان نمود: نهاده‌ دامی شامل علوفه، سبوس و جو تهیه و در اختیار عشایر آسیب دیده قرار داده شد و این خدمات ان شالله ادامه خواهد داشت.
ایشان با بیان اینکه تعاملات و همکاری های لازم با فرمانداران و بخشداران در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر انجام و ادامه خواهد داشت، گفت: اداره کل امور عشایر استان و منابع طبیعی آذربایجان شرقی پیش از این در مورد ورود پیش از موعد عشایر به مراتع هشدار داده بود.

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی